Vill du bli smal? Shoppa!

Visst låter det kul?
Vill man förlora vikt så ska man springa på stan en lång stund och shoppa. Visserligen så spenderar man pengar men man kan ju alltid fönstershoppa eller hur?

I England har man tagit fram den här undersökningen och påstår nu att när man är ute och springer på stan så förlorar man 12 000 kalorier - eller 65 chipspåsar och 43 chokladkakor, på ett år.
En kvinna ska tydligen gå in i affärer 18 150 gånger i hela sitt liv, dvs 25 gånger i månaden säger källan.

Jag skulle nog gissa på att om man vill gå ner ska man nog sticka till gymmet, men visst låter detta så himla mycket roligare? Fast det dumma är ju att man måste vänta ett år och hur mycket hinner man inte lägga på sig tills dess?

Kommentarer:

1 alexandra:

haha nej jag behöver inte banta :)

2 Evelina:

Haha oj :S

3 Hanna:

Nog behöver jag gå ner i vikt men att shoppa?! Roligt skulle det vara som sagt. Ler. Fast jag vill nog ta mina promenader i lugn och ro....



Ha en trevlig söndagkväll. Kram.

4 Amanda Lundius:

HAHA, det var det dummaste jag hört. Visst, det stämmer säkert.. men är du ute och springer i en timme förlorar du 750 kalorier i snitt. Joggar du förlorar du runt 450. Så jag menar, 12000 kalorier är ingenting! Om du tränar några gånger i veckan har du förlorat det på nolltid. Hahaha.. så löjligt :'D

Kommentera här: