Nästan 10 år senare

Herregud! Jag har fått tag i inloggningen till min första riktiga blogg, vilka minnen som dyker upp! Och det är 9 år och 3 månader sedan jag skrev det sista inlägget (antagligen innan jag hamnade hos spotlife). 
 
Nu ska jag försöka göra en snabb genomgång om dom nästan senaste 10 år sedan. Känns omöjligt men jag kan försöka, det kommer nog fyllas i en del i andra inlägg senare. 
 
2009
Jag tog studenten och gick på min studentbal. Även efter skolan så höll jag på med tv och film inspelningar hos flera olika bolag. 
 
 
 
2010 Flyttade jag hemifrån och in i min första lägenhet tillsammans med min dåvarande sambo. Jag jobbade och slet på Model Lab som fotograf under fruktansvärda arbetsföhållanden. Men människorna jag jobbade med var helt fantastiska. 
 
 
 
2011
Det var ett stormigt år. En av mina största önskningar slog in och jag skaffade katt! Något jag har drömt om sedan jag var liten och klippte ut kattannonser från tidningen. Min fina Monroe kom hem till oss i oktober.
Tyvärr gick min älskade undulat Olle bort ungefär i samma veva (det hade inget med katten att göra, dom funkade bra tillsammans). 
Olle blev 13 år gammal och han finns fortfarande varje dag i mina tankar. 
 
 
 
 
2012 separerade jag med min sambo och var tvungen att flytta hem till mina föräldrar i ett halvår innan jag flyttade in i min första egna bostadsrätt. Monroe följde såklart med genom hela resan! Min morfar lämnade oss också efter en tids sjukdom. 
Jag tror även det var häromkring (kanske 2011) som jag började jobba på Media Markt) 
 
2013
Jag jobbade på med mitt största intresse, foto! Men jag testade även på en hel del andra saker i butiken. 
En dag ringde min kollega och sa "Hej jag har hittat en övergiven kattunge i min båt". Det är en lång men fin historia som jag får gå in på mer senare, men det slutade med att jag fick Fender. Han har jag fött upp sen han var ca 2 veckor gammal, så han åkte med till jobbet och överallt utöver det varje dag i tre månader innan han var redo att stanna hemma om dagarna. Det var verkligen en stor förändring. 
 
 
 
2015
Under 2014 hände det inga stora saker, någon resa här och där men inte mer än så, det är därför jag hoppar över det året. 
Jag fyllde 25 år gammal! Vilken milstolpe. 
Men jag gick även in i väggen under min första semester som anställd, så jag blev sjukskriven i ett år ungefär. 
 
2016
Jag var tillbaka till jobbet och hade det jättebra. Dock lyckades jag skada mig på något sätt och har fått en nervskada i buken. Just då visste vi inte var det var utan jag åkte in och ut från sjukhuset/akuten hela tiden, det var en väldigt jobbig period. 
 
2017
Jag är fortfarande sjukskriven pga skadan vilket gör att jag går dåligt och har svårt att stå och sitta en längre tid. På sommaren 2017 fick jag träffa en smärtläkare på Östra Sjukhuset och dom klurade ut att det med största sannorlikhet är en nervskada (Vi hade inte hört om detta innan, året 2016 så gick jag under beskrivningen buksmärta hos läkarna). 
Jag fick en ryggmärgsstimulator inopererad på hösten. 
 
 
2018
Ja året har ju nästan bara startat! Jag är fortfarande sjukskriven 100% och går hos en fysioterapeft för att stärka kroppen efter över ett år av praktiskt taget sängliggandes. 
Jag försöker också umgås så mycket jag kan med vänner, för att få komma ut lite och se andra saker än min lägenhet. Monroe och Fender fyller 7 och 5 år till sommaren (??!!), dom har hjälp mig otroligt mycket med att trösta och hålla sällskap under svåra dagar. Djur är så fantastiska. 
 
 
Wow, det blev en kompakt beskrivning på vad som har hänt sedan 2009. Livet är så annorlunda. När jag gick i skolan ville jag bara ta studenten, men nu skulle jag kunna ge vad som helst för att få komma tillbaka till den tiden.  Hoppas det var värt att läsa detta långa inlägg.
• Kategori: Life Of...Taggar: 10 år senare, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, Andra Avenyn, Fender, Katter, Kattunge, Monroe, SVT, Studentbal, Studenten, bostadsrätt, egen lägenhet, första lägenheten, livet, ryggmärgsoperation, sjukskriven, undulat; • Kommentarer (0)

Kommentera här: