Mina kompisar skall aldrig behöva lida pga min blogg

Jag hade ju för några dagar sen en massa tjat av några anonyma (även via mejl) om varför jag inte vissade mina kompisar på bloggen, ni vet att jag censurerar deras ansikten osv på något sätt när dom eventuellt är på bild och använder smeknamn, vilket många klagar på.

Så var jag inne på lite bloggar och ser att Kenzas kompis har blivit igenkänd från Kenzas blogg av folk som inte gillar bloggen, och fått någon som tagit stryptag på henne. Herregud, och samma vecka säger Kissie att hennes kompis blivit slagen i ansiktet pga dom känt igen kompis från Kissie's blogg. Nu vet jag inte om allt är sant, Kenzas låter sånt men folk har börjar spekulera om att Kissie kanske bara hittat på allt.

Skit samma!
Jag hade aldrig velat att det skulle hända om min blogg hade blivit större, när jag såg dessa inlägg och berättelser så tänkte jag "lägg inte ut bilder på dom då så slipper dom bli förknippade med er". Det är inte dom som skriver bloggen, dom står inte för det som står i bloggen och då ska dom inte bli behandlade illa pga det!
Jag är väldigt glad att jag inte lagt upp bilder med kompisar på och vissat vem dom är, för jag hade aldrig velat ha det på samvetet att folk hatar min blogg och då går dom på mina kompisar. Det är helt sanslöst.

Min blogg är min, och jag står för det som står i den. Mina kompisar ska inte behöva lida för det för att deras ansikten känns igen, så tänk er för ni där ute som lägger ut bilder på folk som inte är er själva!
Om det någon gång kommer komma upp (och dom gångerna det har gjort det) så har mina kompisar godkänt att bilderna får vissas med deras ansikten på bloggen, ALDRIG annars.
Vill ni att dom eventuellt ska få lida för det ni gör och skriver på bloggen, för att folk kanske inte gillar det?



Mitt "nya" Stativ från 1980-talet

Kommentarer:

1 Sandra:

Tack, snällt av dig!

2 Louise:

ja hade en bra kväll på jobbet, trots massa strul innan :(:(

3 Emma:

Har ny design på min blogg:) Vad tycker du om den?:)



hoppas du har haft en bra helg!

4 Sandy:

sv: ja det förtjänade han verkligen, hoppas han får en Oscar också! Kul blogg du har, låter som du har ett riktigt kul liv! =)

5 Cat:

Awwhh! Tack så jättemycket! Så kul att höra sådant!

Och detsamma!! =)



Är lite otäckt sådär som du skriver.. Att folk ger sig på en stor bloggerskas vänner.. så förstår om du inte vill visa bilder på dina vänner..



Hoppas du har en bra kväll! =)

6 Emma Gynning:

Tur att du inte är smittad ;-) Kram

7 Lola:

Jo, men granhelvetet åkte ut tidigare på grund av att den dog :D ''synd'' att den dog tidigare än väntat ;)

Kommentera här: