United 93

Är det någon mer än mig som sitter och kollar på United 93 just nu?
En av dom filmerna som handlar om 11 september 2001.

Jag såg filmen första gången på bio för några år sen med två tjejkompisar. Det var en kvinna som bröt ihop helt och hållet när ca halva filmen hade gått, hon satt nästan precis bredvid mig och kunde verkligen inte lugna sig. Så hon fick lämna rummet. När filmen väll var slut (även om man vet hur filmen kommer sluta) satt alla helt tysta, dom flesta grät och alla lämnade salongen utan att säga ett ord.
Det var verkligen en annorlunda känsla, mäktig men ändå hemsk. Jag har aldrig vart på en liknande film som har påverkat en hel biosalong så mycket någonsin.
Jag är glad att jag gick och såg den på bio, och detta är tredje gången jag ser den någonsin.





En sak jag fortfarande inte kan sluta tänka på är skådespelarna i filmen, speciellt dom som spelar terroristerna
Som tur var har dom inte valt kända skådespelare i denna film, det hade man nog förlorat på om t.ex Brad Pitt dök upp och kapade planet.
Men hur mycket förändrades inte dom som spelade terroristernas liv efter detta? Tror ni dom kommer få fler roller?
Tror ni folk kommer kunna släppa dom "ur rollerna" eller bara kunna koppla dom till det hemska tillfället?


Detta händer väldigt många skådespelare som väljer "fel roller", dom kan inte få andra roller för folk börjar hata dom för mycket eftersom dom spelar den här riktigt onda killen. Jag vet att den riktigt onda silver blonda killen i Harry Potter, han blev påhoppad på stan pga sin roll.

Kommentarer:

1 S a r a:

Jag ser den.

2 Liene:

har aldrig hört talas om.

3 jennie:

Sv: Haha det är sant, men ibland så är hon faktiskt lite rolig :P men korkat blir ju ibland lite kul så det är kanske inte så konstigt, men jag håller med att hon är en fjortis :P

4 svar: vickey:

skolan kommer nog aldrig att bli kul, men det är bara att stå ut nu när de inte är så länge kvar.



ha en trevlig kväll.!



kram

5 emilia:

svar: okej :)



jag såg den, hemsk :( jag har inte sett den förut. fast jag såg bara sista halvan ungefär.

6 Angelica:

ja visst var det :D

7 Sussi:

Tackar bruden :D



Hur står det till här då? Haft en bra söndag?

Kommentera här: