Ska vi ha en kung?

Jag läste nyss på Aftonbladet att dom granskar prinsen om hans nya skola och hur han är där. Why?
Varför ens bry sig om en sån skit sak?

Jag är för kungahuset i Sverige, jag tycker det är intressant och dom flesta verkar vilja ha bort det. Så om Sverige behåller det blir vi ganska "unika"...Men ibland kan skvaller tidningar och liknande bli ganska för mycket tycker jag.
Det finns många som kallar sig experter på hur kungafamiljen kommer handla i olika situationer, kan man verkligen vara expert på en sån sak?
Det var en tidning som skrev "Vi förväntar oss ett bröllop i år Viktoria".  Eller "Vi vill ha en arvinge".
Once again, varför bryr dom sig?
Jag hade aldrig velat ha den pressen på mig som kunglig kvinna, dom har ju ett visst krav på sig att föda en tronarvinge. Vilket år lever vi i? Vilken livsstil och krav dom har tillskillnad från vi "dödliga".
Jag är tacksam över att dom inte gjorde prinssen tronarvinge och lät Viktoria vara kvar, det är ju ett bevis på att vi är lite mer moderna...


Är ni för eller emot att Sverige har ett kungahus?
Om ni är emot det, vad vill vi ha istället?

Kommentarer:

1 Julia:

Hello. long time ago;D



Hm, alltså jag bryr mig nog inte så mkt faktiskt. inget som bestäms eller som kungen "gör" skadar eller ändrar mig :) Så jag är neutral:) Orka president typ, fast det hade varit ganska fräckt :D haha

2 mindy:

Önskar dig en mysig kväll..

3 SHORTY:

sv; Tack tack sötnos :) kram

4 linda:

Sv: ja det är jätteroligt och inspirerande :)



Hm, är både för och mot kungahuset. Men visst är det unikt för Sverige.. :)

5 Johanna:

Jag är för kungahuset.. heja monarkin! :D

6 matilda:

sv: Det var bara national treasure som var på tv :-) vad såg du på då?

7 Evelina:

Det värsta av allt är att dom har stängt av ett helt område i sälen bara för att kungen ska dit och åka., och det hade dom inte informerat om så dom som har bokat stugor får väll leva i pulkabacken eller något när dom åker upp, för alla backarna ska kungen ha, är inte det lite patetiskt?

8 SUSAN:

ja det gjorde jag, fick min goda sömn haha..



vad snygg blogg du har

9 Kat:

Helt klart kungahus!

10 Madeleine:

Jag är verkligen för kungahus! Tycker det är fint och unikt :) haha. Jo men fantiskt!

Kommentera här: