"Hur får du ditt hår så?" - Läsarnas Fråga

Denna fråga kommer från en tjej som heter Denise:

Fråga:
Jag absolut älskar ditt hår!
Har du några speciella tips om vad du gör för att få det så vackert och välskött?
Och sen, är det inte svårt att välja frisyrer som ska kunna passa in i olika roller?

Svar:
Tack så mycket!
Jag har ganska mycket hår, dvs tjockt hår, som jag haft sen jag var liten, och jag lider ganska mycket av tovor men gör en del för att slippa det (tipsen kommer längre ner). Mitt hår växer också som ogräs så jag måste klippa det minst var 6:e månad.
Jag har väll inga speciellaknep men se till att duscha varannan dag och kamma ut det före och efter duschningen. Sen använder jag då och då en produkt som heter Sunsilk - fresh & flowing, som är en leave in produkt och gör att håret är enklare att sköta och man slipper tovorna mer. Annara funkar en inpackning i veckan perfekt med!

Jag tror jag vet vad du menar med att håret måste passa in i olika roller. Men jag har en ganska basic och simpel frisyr som är snygg, och om jag får en roll någon gång där dom ber mig klippa mig osv så gör jag det direkt. Så jag har en frisyr nu ifall jag måste ändra den, men fatta mig inte fel; Jag älskar min frisyr jag har nu.
Att färga håret och sånt har jag inte problem med, har ju redan gjort det inför Fri som en Fågel två gånger.

Sen har jag ett tips till er om en produkt jag verkligen älskar, jag hade tänkt ta och tips om den en annan dag men kan lika väll göra det nu!
Produkten heter Lee Stafford - Dry Shampo. Den gör verkligen under en dag man egentligen kanske borde duscha (när det är så att man precis klarar sig, men borde duscha under dagen). Den gör under och håller riktigt länge! Jag har väll använt min 8 gånger nu och har den lilla flaskan för ca 40 kronor.



Jag och min Lee Stafford

Till er som vill ställa en fråga:
Kontakta mig via [email protected]

Kommentarer:

1 jennifer:

ja, men visst är det härligt att vara lat? Till en början iallefall. Sen när man väl ser ut som en flosk-kossa då ångrar man genast att man åt all den där skiten, haha! :D

men du.. jag måste bara fråga, vad har du för typsnitt på din text? jag har försökt att hitta den genom att jämföra, utan några vidare framgångar. vilken fin blogg du har förresten! Kram på dig! :)

2 Angelica:

ja precxis och ska man slappa kan man ändå slappa snyggt : D

3 jennifer:

jaha, okej :)

Men du.. sköt om dig! kram J

4 Ellinor:

vad spelar du in? En film? :D

jag har alltid drömmt om att bli som du, skådespelare! :) hoppas allt är bra.

5 jennie:

Sv: oj läser du min blogg? eller råkade du bara klicka in på den? :) jag tycker din blogg är grymt bra! Du verkar vara en härlig tjej :)



Och om den gröna sörjan så var det broccoli soppa, inte så gott faktiskt :P

6 Sandra (parole):

Sv: Tack så mycket. Ibland kan vi vara lite söta...

7 Ella:

Tack desamma :) Snygg header!

8 Emelie:

jag kan verkligen hålla med om att ditt hår är väldigt fint, love it! :D



http://mlinilsen.blogg.se

9 IZZAH:

hehe men du windows e ingen webbläsare det e ett operativsystem hehehhee :P

10 mindy:

Godmorgon.Önskar dig en skön fredag..

11 Rebecca Utan Räkor:

Men shit. Var sjätte månad är väl ingetting?

Man ska klippa sig oftare. Jag måste typ klippa mig var tredje,.

Kommentera här: