Behandla folk som du vill bli behandlad



Honey I'm home.
I värmen.

Herregud vad kallt det var, när jag åkte hemifrån var det ca -6 till -7 grader, tänk er då hur kallt det var att vandra runt en timma vid vattnet?
Jag hade lite lust att ringa en kompis och se om hon ville gå en promenad, detta var då innan jag klev utanför huset...jag ångrade mig snabbt sen.
Kom vintern nu igen? Slår vad om att det är snö ute imorgon....

En sak som jag "råkade ut för" på bussen till stan (som många tycker är jobbigt och irriterande) var en väldigt snäll kille som var lite speciell kanske. När jag klev på bussen så såg jag att han pratade med en annan tjej i min ålder, men hon bara blängde ut genom fönstret med hörlurarna på. Och han blev så himla ledsen, det enda jag kunde tänka var "herregud stackarn...så gör man inte"
För det gör man f*n inte! Låt han vara lycklig då i en halvtimma, sitt och prata med honom lite smått...men behandla aldrig folk som luft. Det gäller alla och inte bara han såklart.
Jag satt och prata med honom hela vägen in till stan iallafall, och han var riktigt trevligt! Så tjejen gick miste om något....


Det finns ett talesätt "Behandla folk som du själv vill bli behandlad" FÖLJ DEN

Kommentarer:

1 Magnus:

Ja det kostar så lite, vi skall bara springa på och är rädda för andra, egentligen inte andra utan vår egen rädsla för våra svagheter.



Grattis till Andra avenyen, har inte kollat den men skall göra det, som fågelskådning du vet, där är hon, hi hi.



Faktiskt letar jag amatörskådisar eller etablerade som skulle vilja göra tolkningar av mina dikter och texter.



Du vet någon som läser upp monologen ensam i ett rum, eller är kreativ med det på annat sätt, det kan vara i en tagning med en enkel kamera och sedan kan jag redigera ihop det eller dem.

Här är texten, gör din tolkning och lek av den typ är tanken.



Vet du någon som vill? Den som gör det får alltid länkat till sig vem det är och skulle det säljas en dag som dvd i en bok eller så, får den personen kontrakt av mig på vilken procen av försäljningen.



Tar ett tag i taget, kreativiteten är min hobby, kul för dig att det ger lite mer.



Har inte hunnit läsa ännu, men läste snabbt om Emanuel, är det något kommande?



Kramar och ta vara på dig som du är

2 Fiski:

väldigt bra inlägg!



visst kan det vara jobbigt när människor på bussen vill prata med en när man själv inte är på humör.. men jag skulle aldrig kunna dissa en människa så som hon gjorde. det är jäkligt dålig stil!

3 Emma:

Vet du att du är väldigt lik Emma Watson? :-)

4 Lexie:

vacker bild :D



det talesättet är riktigt bra :)

5 Johanna:

Men gud.. stackars kille! Bra gjort av dig att prata med honom iallafall. Håller med om "den gyllene reglen". Behandla folk så som du själv vill bli behandlad. ;D

6 BigMama:

Så rätt du har i det. Att behandla folk som luft måste väl vara den ultimata förnedringen. Bra gjort av dig iaf!

7 Marina:

gud.. ofta man ignorerar någon som försöker prata med en sådär. håller verkligen med dig, mycket dålig stil!

Kommentera här: