Svaren på era frågor del 2







Fråga: Vilka filmer och eller serier har du medverkat i?

Svar: Jag har medverkat i Filmerna LIA (som var min första) och Fri Som En Fågel (som kommer ut i höst) bland annat, ni kan hitta några på youtube jag har gjort/medverkat i skolan.

Sen medverkar jag i Andra Avenyn som avancerad statist med några repliker och namn då och då. Syns även på 183 dagar som kommer.

Sen har jag medverkat i en massa pjäser under dom senaste åren där jag bland annat har spelat en psykiskt störd kvinna och en hårig kille.


Fråga: Hur känns det, är du aldrig nervös?

Svar: Jag är alltid nervös! Haha man vänjer sig aldrig, speciellt på provspelningarna. Då vill jag bara dö av nervositet. Men det funkar och jag älskar det så jag vet ju att det är värt det i slutet. Men det är klart man är nervös! :)

Fråga: Vart vände du dig när du ville börja?

Svar: Jag gick och provspelade i nian till LIA filmen, och sen har det bara flutit på

Fråga: Vad visste/ kunde du innan om skådespeleri?

Svar: Jag hade gått i teater i ca 2 år innan jag medverkade i LIA.

Fråga: Tips du kan ge till sådana som vill börja?

Svar: Jag skulle tipsa om att läsa tidningen, det står ibland där om öppna provspelningar, annars är det statist.se som gäller! Den sidan kostar 120 kr, tror jag, per år.


Fråga: Hur gammal är du?

Svar: Jag är 18 år gammal :) Fyller 1 juni.


Fråga: Kommer du läsa min blogg i fortsättningen? Haha

Svar: Om du skriver om något intressant ;)


Fråga: har du gjort sexscener nån gång, eller hur ställer du dig till det?;P

Svar: Hahaha jag har faktiskt fått erbjudanden, sjuka och normala erbjudanden. Jag har inte medverkat i en sexscen, men jag antar att det blir väll någon gång om jag fortsätter detta spåret :).


Fråga: Vad tror du att du gör om tio år?

Svar: Förhoppningsviss har jag läst klart mina studier, vill läsa vidare efter gymnasiet, och har ett jobb framför eller bakom kameran (utbildar mig inom Film Tv)

  

Fråga: Har du någon du kan vända dig till precis när som helst? Vem?

Svar: Min familj tror jag, och vänner såklart men dom är väll inte så glada om man kommer mitt i natten med saker. Så min familj kan jag alltid lita på :)

Fråga: Vad gör du helst en söndag när det regnar?

Svar: Är ute och leker i regnet haha


Fråga: För och Nackdelar med skådespeleri?

Svar: Jag har faktiskt ingen aning vad det har för för- och nackdelar. Varierar helt från person till person. Jag har aldrig fått något enklare pga av det och det har inte dragit ner något heller. Det enda jag kan känna är att jag missar skolan men det har jag ju valt själv :) Annars har jag bara påverkats positivt.


Fråga: Var det en slump eller kände du att du ville bli skådis? När blev du medveten om att teater är din grej? Är den?

Svar: Jag hade ingen aning om att det var så kul innan LIA filmen, men efter den så insåg jag att det var ju riktigt kul och jag ville fortsätta lite. Sen blev det mer och mer. Jag började i teater när jag var 13 tror jag för att inte vara så himla nervös för att prata inför folk och det har hjälp jättemycket. Jag hoppas Teater och film är min grej i alla fall :)



___

Tog med, som ni märkte, gårdagens svar med eftersom många av dom frågor jag får handlar om första frågan!
Jättekul att ni ville vara med och självklart kan ni skicka in frågor hela tiden via mejl: [email protected] och självklart genom att kommentera. Svarar alltid.

Kommentarer:

1 Anonym:

åhh vad kul att du lyckats så bra :)

Kommentera här: