Hårtips och smink i mängder


Puss på er haha

Sitter här hemma och har en lugn kväll framför tvn. Men det är ju nyår snart (någon som har missat det? isåfall är det på onsdag ;)) så då passade jag på att kolla kläder, smycken och smink. Visst blir dom sotade ögonen snygga?


Sen har jag ju lovat att gör en how-to-do-frisyren med 4 enkla steg på så jag hade mitt hår igår:


(klicka)

1. Kamma håret bakåt, och välj ut lite hår (hur mycket hår beror på hur tjock du vill att flätan ska bli) precis bakom örat.
2. (Om du inte har tillräckligt långt hår) så väljer du en bunt hår(lika mycket som första) vid benan ungefär.
3. Börja fläta bunt 1 som vanligt, sen när det närmar sig slutet  lägger du den över huvudet så du får den som ett diadem över halva huvudet. Börja nu fläta in bunt nr 2 (så det räcker ner till andra örat)
4. Fäst fast håret med hårspännen och dölj fästet med en hårslinga som du drar över (gör detta på det neutrala fästet vid första örat, om du tycker det passar).


(över 2000 inlägg sen i April, vad säger ni om det?!)

Kommentarer:

1 Liene:

sv: ja, och det var jättegott! inte som affärens.



Ska testa den där frisyren nån gång:) fin!

2 lina:

SV: Ja men typ.. det är väl inte så farligt?

choklad är ju gott!

3 Perfektion by Emma:

- åh tack för visningen.. ska så snart jag hinner försöka mig på din variant. tack.

Kommentera här: