En film utan statister är ingen film

Jag säger den än en gång. Statister är mer värda än vad dom behandlas som. Jag anser att en film utan statister är ingen film. Ser som jag sagt innan just nu på House of Wax och jag har sett en statist! Filmen är som död, helt stila och skådespeleriet från vissa är riktigt dåligt!


Men så som vissa skådisar behandlar statister är sjukt, dom är som luft men tack vare dom blir filmen något extra. Jag menar vem vill se en skola med 3 elever och inga andra? hur kul hade det varit?

Jag läste en gång en artikel (som jag vet att jag skrev ett inlägg om här men kan inte hitta) där dom hade skrivit något som "huvudrollen var som tur var vid sidan om och skadades inte vid olyckan" och sen i liten liten text "ett flertal statister fick föras till sjukhus med skador".

Som tur va? Som tur va? Då blev jag verkligen sur. Ni hade inte klarat det utan oss. Alla börjar som statister om man inte är på rätt plats vid rätt tillfälle.

Idioter är dom som anser att dom är bättre än andra pga dom si och så.

Idioter säger jag.


När vi har haft med statister i filmer jag haft större roll i, som Fri som en Fågel. står jag och pratar med dom hela tiden. Vi har skit kul. Men på tex 183 dagar som jag medverkade som statist på blev vi behandlade som skit och skådespelarna kollade på oss som vi va smuts.

Det är inte okej enligt mig iallafall, då får det vara nog.


Jag vet inte vad ni tycker men jag är trött på detta, bara för man är statist på vissa saker så kan man faktiskt ha haft huvudroller i andra saker men tex går i skolan eller har en annan produktion på gång som gör att man enbart kan jobba som en mindre roll.
Nej inga människor är mindre värda för dom syns mindre, ett statist jobb är krävande kan jag säga! MYCKET krävande.

__

Nu har jag nog sagt mitt om det för denna gången iallafall, jag vill egentligen inte nämna namn och på dom ställen jag kan undvika det har jag gjort det. Men jag vill att ni ska veta sanningen. Ska sova nu men kommentera gärna och säg vad ni tycker. Puss på er

Kommentarer:

1 Angelica:

sv: jaaja okej then i know :D jag satt ju och rånötte andra avenyn här ett tag när man kunde se det på svt 1 . men jag han bara till avsnitt 97 innan jag tog en paus och nu när jag skulle kolla så var dom borta.. men då kollade jag typ 4-5 avsnitt varje kväll det var kul:D hehe när kommer andra säsongen ut på internet vet du?:)

2 evelina:

jag gillar din blogg, grymt!

Kommentera här: