Sminkösens tips

- Peter firar gul jul
- Vaddå, har han pissat i snön?

Kul humor vi har va?
På tal om ingeting med humorn att göra (ville bara ha med det), så skulle jag köpa det där himla Malaria armbandet från Ur och Penn idag som "belöning" för att jag hade gjort nationella talet. You all know I have it.
Men såklart ska jag inte vara den enda duktiga här i Göteborg och stödja kampen, så alla var slut i Nordstan. Jaja det är väll bara att leta vidare, istället så blev det en foundationborste (?)



Egentligen är jag inte mycket för att använda borstar och liknande för att sminka en (förutom mascaran ;) Det är ju till stor hjälp, men resten använder jag fingrarna för)
Men så dom senaste dagarna har jag kommit ihåg vad sminkösen för Emanuel gav mig för råd.

Hon använde alltid en Aloe vera kräm och blandade i med foundationen (vilket gjorde stora under för mig, jag blir alltid så sjukt torr när dom sminkar en). Den krämen finns att köpa i en vanlig mataffär och kostar runt 150 kr (ungefär).
Sen så sa hon att det är väldigt ohygieniskt att använda fingrarna, jag menar hur mycket skit har inte vi där egentligen?
Så hennes tips var att skaffa en pensel till varje sminksak och tvätta dom ofta. Och det enda jag saknade var en foundationborste. (den jag köpte kommer från Lindex, på Nils Eriksson Terminalen, och kostade ca 40 kr)

Kommentarer:

1 Karin:

what? gjort sidan? blogg.se är ju sveriges absolut största bloggtjänst.. jag har varit redaktör på företaget sen i januari

2 Emma:

sv: åh, tack, din med! :)

3 Karin:

gjort vad? blogg.se har funnits i flera år. Det var Roland, chefen som grundade företaget.

4 Karin:

haha men gud.. tack typ.. att du tror att en ung tjej kan grunda ett av landets största webbföretag

5 SANIBO:

HAHAH clean!

Kommentera här: