Föräldrar som utnyttjar sina barn

Hej Bloggen!

Hur mår ni alla underbara läsare ikväll?

Jag har nyss ätit en god middag, lite kött, potatis och sås. Jag förstår mig inte på dom som inte äter kött, det är ju så himla gott.
Men jag dömmer dom inte heller, dom får göra hur dom vill helt enkelt. Men jag har inga planer att sluta äta kött.

Sitter och pratar lite om vad som händer imorgon. Antingen så ska jag till en släktgrej eller så ska jag möta upp en kompis i stan. Får se hur jag gör, har lite besluts ångest men vi får se vad som händer, åker jag på släktgrejen så sticker vi hemifrån vid 11 tiden på morgonen redan.
Visst låter det tidigt?
Men det är bara för vi ska göra lite ärenden i affärer och så innan.



Idag på väg till skolan så satt jag och läste Metro, och det var något om en kändis pappa som var (enligt mig) galen på makt.
Eller rättare sagt, hans dotters makt. 
Dessa människor dyker upp allt mer och mer tycker jag i Hollywood.
Jag menar kolla bara på Britney Spears mamma som enbart försörjer sig på sina döttrars kändisskap. Eller Jacksons (som fyller 50 idag) pappa som var en tyrann praktiskt taget.
Sen finns ju Simpsons systrarnas mamma och pappa som är ganska galna med och alltid pressar sina döttrar till max.
Och sen har vi ju bloggerskans BlondinBella's pappa som verkar vara väldigt pengagalen med tanke på att han försökte få skolan att betala eftersom BB nämnde den i sin blogg, och sen sålde han hennes sex-historia från Italien till den tidning som betalade mest.

Dessa människor...jag vet inte varför egentligen men herregud. Här talar vi nästan om folk som utnyttjar sina egna barn för pengar eller kändisskap.
Väx upp och gör något eget.

Nu vet jag att dessa människor har egna jobb (förhoppningsvis dom flesta) men varför pressa sina barn sådär?
När jag pratar om pressa barnen så talar jag ju så klart mest/endast om dom i USA.

Har ni några åsikter om dessa föräldrar?

Kommentera här: